Portal gazeta.pl atakuje program Rachonia i rozmowę z Cejrowskim. Dziennikarz odpowiada i przedstawia fakty

gazeta wyborcza 1.jpg

Ciesząca się ogromną popularnością rozmowa Michała Rachonia z Wojciechem Cejrowskim wyemitowana na antenie TVP Info stała się obiektem ataku portalu gazeta.pl. Redakcji nie spodobały się „oburzające” jej zdaniem wypowiedzi na temat aborcji i krytyka ruchu Planned Parenthood. Do całej sprawy odniósł się na Twitterze sam Michał Rachoń i przedstawia fakty, które wskazują, że w swoim agresywnym ataku gazeta.pl delikatnie mówiąc mija się z prawdą.

Co tak bardzo oburzyło portal gazeta.pl? Słowa Cejrowskiego o działalności Planned Parenthood oraz jego ostra krytyka aborcyjnego lobby.

– Rachoń zasugerował, że w Stanach Zjednoczonych dochodzi do „handlu częściami ciała ludzi zabijanych w ramach aborcji”. Cejrowski chwalił Trumpa za działania przeciwko Planned Parenthood, którą nazwał „organizacją zbrodniczą”. W rzeczywistości Planned Parenthood prowadzi działalność z zakresu edukacji seksualnej, zdrowia kobiet w ciąży i dzieci, walki z chorobami przenoszonymi drogą płciową, promocji świadomego macierzyństwa i planowania rodziny, w tym dostępu do antykoncepcji. Organizacja zajmuje się też dostępem do bezpiecznej i legalnej aborcji. Jednak Cejrowski widzi jej działanie inaczej, opierając się na bezpodstawnych teoriach spiskowych.

Redakcji nie spodobało się, że Wojciech Cejrowski nazwał aborcję „zabijaniem dzieci”.

– Planned Parenthood została przyłapana na handlowaniu szczątkami ludzkimi poaborcyjnymi. Bo do kremów na twarz tam jakieś komórki dobrze się nadają. W związku z tym Hillary Clinton, żeby miała ładny nosek do wyborów, to rozpuszczone w kremie rączki i nóżki dziecka sobie smarowała na nosek. […] To, co Hitler robił, to jakiś mały pudelek jest przy tym, co robi w tej chwili Planned Parenthood – mówił Cejrowski.

Gazeta.pl twierdzi, że znany podróżnik w swojej wypowiedzi kłamał.

– Podróżnik kłamał na temat tego, jak wygląda przeprowadzanie aborcji (sugerując, że jest ono w jakiś sposób drastyczne). Kłamał także na temat tego, że Hillary Clinton była za aborcją bez ograniczeń czasowych – czytamy na portalu gazeta.pl.

Do całej sprawy odniósł się Michał Rachoń, prowadzący na antenie TVP Info rozmowę z Cejrowskim.

Proaborcyjna amerykańska organizacja Planned Parenthood oskarżana jest o sprzedaż ciał dzieci po zabiegach aborcji. W internecie krążą nagrania z ukrytej kamery z negocjacji cen za przekazywanie „tkanek”. Planned Parenthood przekonuje co prawda, że filmy są zmanipulowane i nie ma mowy o handlu, a matki dobrowolnie oddają ciała swoich dzieci po aborcji, jednak na nagraniach aktywistów organizacji pro life Center for Medical Progress (CMP) wygląda to zupełnie inaczej.

Na przykład na jednym z filmów widać, jak podczas lunchu aktywiści CMP udający klientów pragnących zakupić płody ludzkie negocjują sprzedaż z dr Mary Gatter, która do 2014 roku pełniła funkcję szefowej Rady Dyrektorów Medycznych Planned Parenthood.

źródło: niezalezna.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ