Kolejny „polski obóz koncentracyjny” w zagranicznych serwisach. Muzeum Auschwitz interweniuje

Po interwencji Muzeum Auschwitz niektóre amerykańskie serwisy skorygowały podaną przez siebie informację o „polskim obozie koncentracyjnym”. Pojawiła się ona m.in. w CNN, która relacjonowała wtorkową wizytę brytyjskiej pary książęcej w byłym niemieckim obozie Stutthof – informuje polsatnews.pl.

Muzeum Auschwitz na swoim Twitterze zwróciło uwagę kilku amerykańskim portalom internetowym, że te – niepoprawnie – po raz kolejny użyły zwrotu „polskie obozy koncentracyjne”. Polscy internauci od dawna zwracają uwagę, że taki zwrot jest zwyczajnym przekłamaniem, w rzeczywistości są to „niemieckie/nazistowskie obozy koncentracyjne na terenie Polski”.

Niepoprawnie użyte zwroty znalazły się miedzy innymi na stronach „Daily Mail”, „CNN”, „USA Today” czy „Daily Mirror” po tym, jak brytyjska para książęca złożyła wizytę w Muzeum Auschwitz.

Większość portali – po interwencji muzeum – poprawiło swoje błędy i przeprosiło.

źródło: Twitter/@AuschwitzMuseum, polsatnews.pl/ telewizjarepublika.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ