Bezczelny atak na Polskę i Węgry. Tak niemieckie media manipulują w sprawie uroczystości w Budapeszcie!

Orban.jpg

Na łamach portalu niezalezna.pl relacjonowaliśmy przebieg odbywających się w Budapeszcie uroczystości z okazji 65. rocznicy wybuchu rewolucji węgierskiej 1956 r. Informowaliśmy, że w tym roku w centrum stolicy Węgier zgromadziły się ogromne tłumy. Z braćmi Węgrami maszerowali także Klubowicze „Gazety Polskiej”. Według wstępnych obliczeń węgierskiej policji, w Budapeszcie demonstrowało dziś pół miliona osób. Wrażenie robią zdjęcia z lotu ptaka, pokazywane w telewizji.

Niemców problemy z liczeniem

Według szacunków policji w Budapeszcie demonstrowało dziś pół miliona osób. Wśród nich było kilka tysięcy Polaków, a także kilkuset Włochów.

O tym, jak wielu Węgrów wzięło udział w dzisiejszej demonstracji świadczą zdjęcia emitowane w telewizji.

Tymczasem czytelnicy i widzowie, którzy o wydarzeniach w Budapeszcie chcieliby się czegoś dowiedzieć z niemieckiej prasy i telewizji, błyskawicznie zostaliby uświadomieni, że w zasadzie w marszu i uroczystościach na Węgrzech wzięły udział „dziesiątki tysięcy” zwolenników Orbána, który w tym czasie rozpoczynał kampanię wyborczą.

„Frankfurter Allgemeine Zeitung” przekonuje nawet, że przemówienie premiera Węgier było gniewne i wyraźnie wymierzone przeciwko Unii Europejskiej.

„Zorganizowaną paradą dziesiątek tysięcy zwolenników z całego kraju i prowokacyjnym przemówieniem przeciwko UE premier Węgier Viktor Orbán rozpoczął w sobotę kampanię przed wiosennymi wyborami parlamentarnymi”.
– czytamy na łamach „FAZ”.

Jak „Spiegel” liczy autokary?

Śledząc narrację płynącą z niemieckich mediów w sprawie wydarzeń z Budapesztu, trudno nie odnieść wrażenia, że wszystkie są do siebie łudząco podobne. Różnią się jedynie niewielkimi detalami i rozłożeniem akcentów. Jednak zarówno w niemieckiej prasie, telewizji, a nawet serwisach internetowych kolportowane są informacje o rzekomym udziale jedynie dziesiątek tysięcy osób. Manifestacja i marsz w Budapeszcie o randze ważnego narodowego święta sprowadzany jest wyłącznie do formy wiecu wyborczego Viktora Orbána, a spontaniczny udział zagranicznych gości m.in. z Polski i Włoch przedstawiany jest, jako zorganizowana akcja, zwożenia na marsz zwolenników nie tylko z kraju, ale i zza granicy.

„Premier Węgier Viktor Orbán rozpoczął kampanię przed dziesiątkami tysięcy zwolenników w centrum Budapesztu płomiennym przemówieniem przeciwko UE. […] Jego zwolennicy wymachiwali flagą narodową i transparentami z hasłami typu: „Bruksela równa się dyktatura”.
– czytamy w relacji niemieckiej gazety.

To jeszcze nie wszystko. „Spiegel” donosi także o setkach autokarów, którymi rzekomo zwożono do Budapesztu uczestników z całego kraju i nie tylko.

„Uczestnicy rajdu zostali przywiezieni do Budapesztu autobusami z całego kraju, ale także z Rumunii, Polski i Włoch. Setki autobusów stały zaparkowane na skraju głównych ulic w centrum miasta”
– donosi „Spiegel”.

Jest to ewidentna manipulacja. Wysoka frekwencja podczas budapesztańskiego marszu to wypadkowa oddolnych inicjatyw i wieloletniej tradycji. Doskonale zdają sobie z tego sprawę sami uczestnicy marszu i członkowie Klubów „Gazety Polskiej”, który już po raz dziewiąty zaznaczają swoją obecność w sercu Budapesztu. Tak było i tym razem. Pośród węgierskich flag licznie powiewały biało-czerwone.

Dwuminutowy materiał na temat marszu i węgierskich wyborów wyemitowała nawet niemiecka stacja ZDF. W relacji widać przewijające się da długie kilometry tłumy, niosące węgierskie flagi… oraz klubowiczów Gazety Polskiej, z biało-czerwonymi flagami.

Źródło: niezalezna.pl, faz.net, spiegel.de, ZDF

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ