Leki sterydowe prowadzą do zaburzeń erekcji

domena publiczna

Przyjmowanie lekarstw zwalczających łysienie i przerost prostaty może prowadzić do poważnych zaburzeń.

W leczeniu objawów związanych z łysieniem oraz przerostem prostaty, stosuje się leki sterydowe. A konkretniej — finasteryd lub dutasteryd. Finasteryd i dutasteryd skutkują przeobrażeniu testosteronu w 5-alfa-dyhidrotestosteron. To aktywniejsza postać testosteronu.

Okazuje się jednak, że mogą one mieć negatywny wpływ na organizm. U mężczyzn przyjmujących te substancje, rosło ryzyko trwałego zaburzenia erekcji. Mogło to trwać nawet kilka lat po zaprzestaniu stosowania leków sterydowych.

Naukowcy prześledzili dane uzyskane od 11 909 panów. Najmłodsi z nich mieli 16 lat, najstarsi — 89. Dane pochodziły z lat 1992-2013. W tym czasie badani mężczyźni przynajmniej raz udali się z wizytą do lekarza.

Ustalono, że zaburzenia erekcji pojawiły się u 167 z nich (co stanowi 1,4% przypadków). Przeciętnie trwały one 1348 dni po zakończeniu kuracji z wykorzystaniem leków sterydowych. Co więcej, bardziej narażeni byli mężczyźni młodsi, w wieku poniżej 42 lat, jeśli przyjmowali leki przez więcej niż 205 dni.

Źródło: Kopalnia Wiedzy

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ